מתוך כתבה עליינו במגזין רשת 13 

חינוך גורים, אילוף וטיפול התנהגותי לכלבים, כפר נופש לכלבים ופנסיון יום:

הכירו את "עמק הכלבים"

אי שם, באחד האזורים היפים בישראל, למרגלות הר גלבוע, יש גן עדן לכלבים # מקום עצום, טובל בטבע, עם צימרים וגינות מוריקות, ישנו מרכז כלבני שהקימו המאלפת אנה אנבינדר ואלון חדד # זאת כנראה הסיבה שלפנסיון שלהם מגיעים מכל הארץ # בעלי כלבים? חובה להכיר!

הנה סיטואציה שכל בעלי הכלבים כמעט מכירים: מתכננים חופשה, אפילו לא ארוכה במיוחד, מוצאים את אתר הנופש, את המחיר המתאים, התנאים הנוחים והמיטיבים ביותר, ואז עולה השאלה – מה עושם הכלב? להפיל על המשפחה זה תיק עבורם, להביא מישהו אלינו הבייתה זה לא נוח ופגיעה בפרטיות, להשאיר אותו לבד זה בלתי אפשרי. אז מה עושים?
פנסיון לכלבים כבר הפך להיות לחלק אינטגרלי מכל רשימת טלפונים של בעלי כלבים. אבל גם הכלב, כמו הבעלים, ראוי לחופשה מפנקת, פנסיון אשר יטיב עמו ויאפשר לו ליהנות, וכמובן להיות תחת השגחה כל הזמן. מסתבר שיש פנסיון כזה, מקסים ומקצועי, בעמק המעיינות, אחד האזורים היפים בישראל.
המקום, "עמק הכלבים", מנוהל על ידי מאלפת כלבים מדופלמת אנה אנבינדר ובן זוגה, אלון חדד. הם הפכו את נחלתם לגן עדן לכלבים, עם ממש צימרים מצוידים בכל טוב, חצרות ענקיים, סדר יום מוקפד והמון אהבה. באזור עם טבע פראי ויפה, ממש למרגלות הגלבוע.
זאת הסיבה כנראה שמגיעים אליהם לקוחות מכל הארץ. "לפנסיון יום מגיעים חבר'ה שגרים בעמק ", אומרת אנה, "אבל לפנסיון הרגיל יש לנו לקוחות שמגיעים גם מירושלים ותל אביב, ממרכז הארץ, חיפה, קיסריה, זיכרון יעקב וכמובן גם מהאזור הקרוב: בית שאן, עפולה, נצרת עלית, מגידו".

מה זה מרכז כלבני?

אלון : "עמק הכלבים הוא מרכז כלבני. השאיפה שלנו היא להעניק ללקוחות שלנו את מכלול השירותים לכלבי בית ומשפחה על הצד הטוב ביותר ולהיות בית שני עבור הכלבים ומשפחותיהם. יש לנו פנסיון מעולה שהוא ממש כפר נופש לכלבים אנחנו תמיד זמינים עבור הלקוחות שלנו ומתאימים לכל כלב את החופשה המתאימה לו ביותר , יש לנו מסלולי אילוף מקיפים ואנחנו יודעים לתת מענה לכל צורך התנהגותי או פסיכולוגי שיש לכלבי משפחה במהלך חייהם בין אם מדובר בחינוך גורים, אילוף למשמעת בסיסית ומתקדמת או בפתרון בעיות התנהגות קשות כמו חרדות ואגרסיה, התפקיד שלנו במובן הזה הוא לגרום לקשר הזה של אדם כלב לעבוד היטב ."
"בעבור תושבי העמק יש לנו פנסיון יום", מוסיף אלון. "זהו שירות אשר כולל איסוף של הכלב מביתו בשעה שבע בבוקר ליום שלם של טיולים בטבע, הפעלות, משחקים עם כלבים אחרים, ובערב הכלב חוזר הביתה שמח וטוב לב".
אנה: "אנחנו מלווים את הקשר הזה של משפחות וכלבים לאורך כל הדרך. אנחנו מהווים פתרון טוב לכל מיני תקופות בחיים שלמשפחה אין אפשרות לתת לכלב את מה שהוא צריך, כמו אחרי הולדת ילד ראשון, או לפעמים ניתוח, מעבר דירה, לחץ בעבודה וכד'".

תספרו קצת על הפנסיון

אנה: "הפנסיון שלנו הוא פנסיון פתוח. זה פנסיון שכל הכלבים נהנים מאינטראקציה עם כלבים ועם אנשי מקצוע. פתחנו אותו אחרי שחיפשנו מקום טוב לכלבים שלנו ולא מצאנו כזה, ורצינו לבנות מקום שאנחנו היינו משתמשים בו בתור בעלי כלבים".
אלון: "הקו המנחה אותנו הוא תמיד לשלב בין הביתי למקצועי. כאשר באנו לבחון את השוק ראינו שיש או פנסיון ביתי, שזה בן אדם מאחסן את הכלבים בתוך הבית שלו ולעתים יש חוסר מקצועיות, או פנסיונים מאוד מקצועיים אבל שאין את הביתי, אין התחושה של המשפחתיות. אצלנו אנחנו כמה שיותר מנסים לשלב את העניין הזה של ביתי ומקצועי. הלקוחות הם חברים שלנו, יש פה מועדון לקוחות זו ממש משפחה, והכלבים שלהם כמו חברים בלהקה שלנו".
"אנחנו כמו בית שני, ממש ככה, יש לנו אנשים שמתקשרים אלינו מהדרך ואומרים, 'אנחנו בדרך'", מוסיפה אנה, ומפרטת: "כי אנחנו תמיד פה. חשוב לנו להקנות את התחושה של הביטחון שאנחנו תמיד פה. החדרים שלנו זה חדרים גדולים, זה ממש בנוי כמו כפר נופש, זה מן צימרים פרטיים כאלה, הכלבים רואים אחד את השני, יש הרבה ספייס לשחק".
אלון: "זה אחד הדברים הייחודים אצלנו באמת. זה ממש כל 2-3 כלבים מקבלים צימר משלהם, בנוי בבניה קלה, מרוהט עם שמיכות, מיטות מעץ, זה ממש צימר ברמה של צימר לכלבים. כל המתחם שלנו בערך דונם שלם לרשות הכלבים".
אנה: "המתחם מחולק לחצרות בכל חצר כלבים ברמת אנרגיה שונה, ככה אנחנו מוודאים שיהיה לכולם כיף, גם לכלב בן 15 שיהיה לו את החצר שלו עם החבר'ה שלו שרוצים להתחרדן קצת בשמש, וגם לכלבים צעירים שיהיה להם את הספייס לשחק, להשתולל, שלא יציקו אחד לשני ושכולם ייהנו".
אלון: "המקום מאוד מוגן, יש גדר ממש מסיבית, מערכת הצללה על כל השטח, מתזים בקיץ, כל השטח מחופה בחצץ כך שבחורף אין בוץ, תמיד יש פה מישהו שמשגיח שהכל בסדר".

ומה עושים הכלבים במהלך היום?

אנה: "היום שלנו נפתח בשעה שבע בבוקר, הכלבים יוצאים מהחדרים לחצרות, בשעה הראשונה הם עושים צרכים ומשתוללים, לאחר מכן אנחנו מחלקים אותם לקבוצות ויוצאים לטיול בטבע. לכל קבוצה נתאים את הטיול שלה. אחרי הטיול אנחנו מחלקים את הכלבים לחצרות והם מקבלים זמן חופשי עד השעה 12:00 שבה מוגשות ארוחות צהריים. אנחנו מוודאים שכל כלב אוכל את הארוחה שלו. כלב שסיים לאכול נכנס למנוחת צהריים עד השעה ארבע, אז הם יוצאים חזרה לחצרות לשלוש שעות של משחק הפעלות ורגיעה. בשעה שבע מוגשת ארוחת הערב בסיומה הכלבים נכנסים לחדרים לשנת הלילה".
אלון: "לכל כלב אנחנו פותחים קבוצת ווטסאפ אליה אנו שולחים עדכוני וידאו לאורך כל החופשה ככה המשפחה לא באמת נפרדת מהכלב".

יש כלבים שלא תקבלו?

אלון: "יש לנו תנאי סף – לכל כלב חייב להיות פנקס חיסונים בתוקף ועליו להיות נקי ומטופל נגד מזיקים , בנוסף לכלבים מגיל שנה ומעלה אנו עורכים יום היכרות לפני החופשה בפנסיון. ביום היכרות זה אנו לומדים להכיר את הכלב, ולוודא שאנו אכן יכולים להעניק לו חופשה נעימה ובטוחה. עבור הלקוח יום זה הוא הזדמנות נהדרת להגיע לפנסיון, לראות את המקום, להכיר אותנו ולבסוף להתרשם מאיך שהכלב חוזר הביתה. עבור הכלב יום ההיכרות משחק תפקיד חשוב מאוד. הכלב לומד שהחוויה אצלנו היא זמנית ובסוף השהות הוא חוזר הביתה. כשהוא מגיע בפעם הבאה אנחנו והמקום כבר לא זרים לו והוא יכול להשתחרר וליהנות. יום ההיכרות הוא חינם ואנחנו ממליצים עליו גם לבעלי גורים, על אף שבעבור כלבים מתחת לגיל שנה זה לא חובה".
אנה: "יש גם כלבים שלא מתאימים כי יש להם בעיות התנהגות זה יכול להיות כלב אגרסיבי או כלב מאוד חרדתי שמפחד להיפרד מהבעלים, אלה בעיות התנהגות שצריך לטפל בהן במצבים כאלה נוכל להציע מסלול טיפול התנהגותי שבסופו הכלב יכול להתארח בפנסיון".
"חשוב גם להגיד, שכמעט כל הכלבים פה זה כלבים שאנחנו מכירים, לקוחות חוזרים, אלו חברים שלנו", אומר אלון. "הכלבים פה הם כלבים טובים שאנחנו מכירים אותם אחד אחד ואנחנו יודעים שהם לא פוגעים בכלבים אחרים".
אנה: "גם נוצר פה משהו מאוד מגניב שהכלבים שמגיעים לפה הם חברים, לכלבים עצמם יש חברים רק מפה, כי הבעלים לא נפגשים כי הם מאזורים שונים, והכלבים נורא אוהבים אחד את השני, אז זה כמו מקום מפגש שלהם".
כאמור, פרט לפנסיון המפואר, אנה היא גם מאלפת מוכשרת שעובדת עם גורים וכלבים. את תחום האילוף היא למדה במשך שנתיים במכון וינגייט, ולאחר מכן עוד כשנה במכללה לאומנות האילוף של נתן פרל וממשיכה לעשות השתלמויות מקצועיות כל הזמן.
"בנוגע לאילוף, כל מקרה לגופו. צריך לראות מהי נקודת ההתחלה ממנה מתחיל התהליך ומהי התוצאה שאליה רוצים להגיע. לעתים האילוף נעשה בתנאי פנסיון, ולעתים במפגשים בבית הלקוח", אנה אומרת. "אם מדובר בשיעורים, רוב התהליכים מסתיימים בין 6-8 שיעורים במקרים קשים עד 10 שיעורים. התהליך מורכב מסדרת מפגשים, תמיכה וייעוץ יומיומי בוואטסאפ ובנייד. אני מלווה את הלקוח יד ביד עד שמגיעים למטרות שהצבנו".
אנה מסבירה שיש אלטרנטיבה נוספת למסגרת אילוף. "כשמדובר באילוף בתנאי פנסיון, התהליך לוקח חודש וחצי או יותר, יש פגישת ייעוץ מקדימה בבית הלקוח כדי שאוכל להבין לעומק את התהליך שעלי להעביר את הכלב ומשפחתו. בפגישה זו אקבע מהו תהליך האילוף ומחירו. במהלך האילוף, המשפחה מגיעה אלי לשיעורים בפנסיון ובסוף התהליך אני מגיעה לעוד 2 שיעורים אליהם הביתה. בזמן האילוף הכלב שוהה בפנסיון המדהים שלנו, אני מרכיבה לו סדר יום רלוונטי לתהליך שהוא עובר, המורכב מטיולים במקומות שונים, אינטראקציה עם כלבים, חיות ואנשים".
אז אם גם אתם רוצים לצאת לחופשה בראש שקט, ומחפשים את המקום האולטימטיבי לכלב שלכם, או זקוקים לחינוכו, מרכז הכלבנות "עמק הכלבים" הוא המקום עבורכם.

לפרטים נוספים:

טל' – אלון 0546363355
אנה 0547795151
לאתר האינטרנט, לחצו כאן
לעמוד הפייסבוק, לחצו כאן
לעמוד היו-טיוב, לחצו כאן
אי מייל: emekhaklavim@gmail.com

קישור לכתבה המקורית באתר רשת 13 

https://13tv.co.il/item/special/artices/domestic/w4g1i-2135626/